miercuri, 30 decembrie 2009

Si plutea Craciunul peste tot...

De cand copilaria mi-a ramas in urma, constientizez ca nu mai simt gustul sarbatorilor, nu mai simt magia acelei atmosfere in care apare pe neprins de veste Mos Craciun, nu a mai ramas nimic din feeria noptilor geroase cu multa zapada si a globurilor de sticla de pe bradul viu (cu miros de cetina si nu de plastic).
Cu toate acestea, in aer pluteste Craciunul. Ne-o amintesc panourile publicitare care ne anunta magia reducerilor de Craciun si lungile pauze publicitare de la televizor in care iti dai seama ce aspirator ieftin poti cumpara daca iti ei si un televizor superscump sau ce credit misto iti poti contracta (daca reusesti sa ajungi la banca in timp util prin "patinoarul" instalat de voie de nevoie pe toate trotuarele din Chisinau) si cat de mult poti vorbi la telefon daca iti alegi abonamentul corect la telefon. Si atunci te lovesti peste frunte ca nenea ala din reclama Coca Cola si zici: "Vine Craciunul!". Si daca ai, aprinzi luminite la fereastra ca sa vada si cei de afara ca ai aflat si tu vestea cea mare. Ca vine Craciunul.
Din pacate, cei mai multi dintre noi au uitat sensul acestei sarbatori. Ne bucuram ca avem zile libere, ca putem sa ne odihnim, sa mancam, sa stam cu prietenii sau sa chefuim asa cum stim noi mai bine, eventual sa ne mai luam un frigider nou la reduceri... Si desi ne forward-am zeci de mesaje de urari de bine, am uitat de latura spirituala a sarbatorii, am uitat sa ascultam sensul acestor mesaje. Am devenit un fel de masini de sarbatorit, spre bucuria comerciantilor din diverse domenii.
Sunt pur si simplu curioasa: daca intr-o zi ar disparea promotiile de Craciun si superofertele, de unde am mai sti ca vine Craciunul? Pentru ca sincer mi-as dori sa cred ca atmosfera sarbatorilor de iarna o creeaza nu doar inghesuiala din magazinele de carne sau de bomboane si nici disperarea comerciantilor de a ne umple plasele cu lucruri inutile, ci chiar faptul ca Sfanta Nastere pe care o sarbatorim in fiecare an ne ajuta sa devenim mai buni si sa ne schimbam in directia cea buna. Si mi-ar placea sa cred ca atunci cand o sa ne amintim de aceasta sarbatoare, o sa ne aducem aminte nu doar de senzatia stomacului plin sau a capului mahmur, ci undeva in suflet o sa simtim fiorul pe care l-a adus Craciunul care plutea in acea perioada peste tot.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu